בבניינים משותפים כמו גם בחניונים תת-קרקעיים מותקנים שערים אוטומטיים לחניות. הרבה מתקנות המנועים מתבצעות על ידי אנשים שאינם מורשים וכאלו המתעלמים מהסכנות שקיימות מכך.
הראל אשד, מומחה בתחום השערים האוטומטיים ומנכ"ל שערים (אב שער) בע"מ מקבוצת מנופי אבי' "כבר בשנת 2006 מכון התקנים הישראלי קבע תקן ישראלי לשערים אוטומטיים, רק לאחרונה החלו החברות בארץ להציע התקנת שערים לפי תו תקן ישראלי. חשוב לדעת שהתאמת שער חשמלי לתקן יכולה להתבצע ע"י כל חברת שערים המבינה את הוראות התקן ויודעת לישמם הלכה למעשה" . כל סוגי השערים והמחסומים החשמליים והאוטומטיים ניתן להתאימם לתקן ישראלי. במרבית השערים ובעיקר בשערים המותקנים בבתים פרטיים, לא התקינו כל אמצעי הגנה ואלו שהתקינו אמצעי הגנה לשערים החשמליים האוטומטיים, מהווים פתרון חלקי בלבד.
האם חובה להתקין אמצעי הגנה? חובה להתקין אמצעי הגנה בשערים החשמליים . התקן הישראלי שנקבע בשנת 2006 מתייחס לשערים נגררים ושערי כנפיים אך בחודשים אלו מכון התקנים הישראלי שוקד בהרחבת התקן לכל סוגי השערים ובצדק. פוטו רפלקטור ופוטו דו כיווני המותקנים בחלק מהשערים החשמליים הם אמצעי ההגנה הנפוצים ביותר אך מהווים פתרון חלקי בלבד שכן למרות קיומם רכבים כמו גם עוברי אורח חשופים לפגיעה משער חשמלי . התקן הישראלי מספר 900.21.03 המתייחס לבטיחות בשערים חשמליים מציין בצורה ברורה את ההוראות למתקין מנוע לשער חשמלי. התקן מתייחס גם לכוח מנוע שיש לכוון כדי שלא ימחץ הולך רגל וכלי תחבורה ה.אשד מחברת 'שערים בע"מ מקבוצת מנופי אבי' מוסיף כי חשוב לפנות תמיד לחברה גדולה ומוכרת בשוק מאשר לפנות למתקין מזדמן שהיום הוא עצמאי, מחר הוא שכיר ומחרתיים לך תדע איפה הוא.