• אפריל 1, 2015

האם החלטה בבחירת החברה לשערים יכולה לסכן גם אתכם?

 רבים מקלים ראש בכול נושא שערים חשמליים אך חשוב שתדעו כי העובדה שקיים תו-תקן לשערים חשמליים.

תו תקן זה הוחל באוקטובר 2006, עובדה זו משנה את כול התמונה בנושא בחירת שער חשמלי ואחריותו של מזמין השער עם כול המשתמע מכך.

אל יקל הדבר בעיניכם בשונה מבעבר חשוב שנדע כי אחריות בקבלת החלטות גם אם הנכם עושים זאת בהתנדבות במסגרת וועד הבית ובין אם אתם עושים זאת במסגרת עבודתכם, ככול שזה קשור לשערים חשמליים, אחריותכם היא כבדה מאוד.

חשוב שתדעו כי תקן לשערים חשמליים אין זה בחירה כי אם חובה וחובתכם לדרוש הוכחת תו-תקן לשערים חשמליים.

תעודה של מכון התקנים הישראלי היא תנאי ראשון לקבלת הצעת מחיר. אם חס וחלילה יפגע אדם משער חשמלי ימהרו לבדוק מי הזמין את השער אשר פגע בנפש או ברכוש, במקרה וימצא כי השער הוזמן והותקן על ידי חברה בלי תו-תקן וימצא כי השער אינו בטיחותי, אם אתם אלה שהחלטתם להזמין מחברה בלי תו-תקן אתם תהיו הראשונים להיות מובלים למשטרה תחת חקירה פלילית בין אם החלטתכם היתה בהתנדבות ובין בשכר ואין זה משנה אם הכרתם את החוק תקן לשער חשמלי ובין אם לא ידעתם על חוק זה.

כחברה אשר מחזיקה בתו-תקן לכול סוגי השערים חשמליים כמו שערים (אב-שער) ניתן לקבוע בוודאות מוחלטת כי רק מי שעבר את כול התהליך עם מכון התקנים הישראלי ומחזיק בתעודות המוכיחות זאת, רק חברה כזו תהיה מסוגלת להתקין שער עם כול דרישות התקן בטיחות לשערים חשמליים.

אין סיכוי שחברה או מתקין שערים ידע להתקין שער חשמלי עם כל אמצעי הבטיחות בלי שהוסמך על ידי מכון התקנים הישראלי.

העניין של תקן לשערים חשמליים מאוד מוקפד וידע מזמין שער חשמלי כי מעבר לעובדה שהמשטרה תחקור חקירה פלילית את מזמין השער במקרה של פגיעה בנפש או רכוש, חברת הביטוח תהיה הראשונה להתנער מאחריות לפיצוי כספי מנזק שגרם השער חשמלי ואם לא די בכך אז חברת הביטוח עשויה לתבוע בתביעה אזרחית את מזמין השער החשמלי.

כיוון שמוצרי חברת טלקומה TELCOMA האיטלקית מוכרים באיכותם בעולם כולו, דורשים הלקוחות שיותקן אצלם הציוד של חברה זו, בשונה ממוצרים אחרים המיובאים לארץ מהמזרח הרחוק ומאירופה, מוצרי טלקומה כוללים פיקודים מקוריים עם אינקורדר המאפשר למתקין ציוד זה להתקין את השער החשמלי ולעמוד בכול דרישות תקן בטיחות לשערים.

גם אם בדיעבד הבנתם כי אצלכם מותקן שער לא תיקני, ניתן לפנות לחברת שערים עם תו-תקן ולהתאים את השער הקיים לדרישות התקן ומוטב לעשות זאת לאלתר. שער לא תיקני מסכן את תושבי הסביבה מפגיעה.